• سعادت آباد - ميدان كاج - اول سرو غربي - جنب ساختمان پزشكان

ماموپلاستی

جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهنده سینه یک عمل جراحی زیبایی پلاستیک است که اندازه سینه‌ها را کاهش می‌دهد و همزمان سینه‌ها را لیفت می‌کند و نوک پستان و آرئول را بالا می‌برد و تغییر اندازه می‌دهد. جراحی کوچک کردن سینه به کاهش بسیاری از علائم مانند کمردرد، درد شانه، مسائل بهداشتی یا خود مراقبتی مرتبط با سینه‌های بسیار بزرگ و سنگین کمک می‌کند.

دکتر محسن حسن زاده

رتبه اول بورد فوق تخصصی سال ۹۴

عضو هیئت علمی دانشگاه

عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

بورد فوق تخصصی جراحی ترمیمی، پلاستیک و زیبایی

ماموپلاستی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

شماره خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند

کوچک کردن سینه چیست؟

جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی سینه یک عمل جراحی زیبایی پلاستیک است که اندازه سینه‌ها را کاهش می‌دهد، سینه‌ها را لیفت می‌کند و نوک پستان و آرئول را بالا می‌برد و تغییر اندازه می‌دهد. بسیاری از بیمارانی که سینه های بسیار بزرگ و سنگین دارند، به دلیل وزن زیاد، سوزش پوست، ناهنجاری های اسکلتی و مشکلات تنفسی، کمردرد و گردن درد دارند. بندهای سوتین ممکن است فرورفتگی روی شانه ایجاد کنند. سینه های بزرگ و سنگین می توانند در فعالیت های عادی روزانه مانند ورزش اختلال ایجاد کنند.

برای جراحی کوچک کردن سینه علاوه بر برداشتن حجم و بافت سینه، ایجاد یک فرم گرد زیبا واقعا مهم است. بیشتر بافت اضافی سینه را از پهلوها و کمتر از وسط و بالا برداشته می شود تا بیماران بعد از جراحی همچنان بافت کامل خوبی داشته باشند. خیلی اوقات افرادی که سابقه جراحی داشتند و برای ترمیم ماموپلاستی مراجعه میکنند در واقع از فرم سینه ها رضایت ندارند بدلیل اینکه سینه ها بعد از جراحی شان به صورت مخروطی شکل با فاصله زیاد از هم تبدیل شده است زیرا در عمل نا موفق قبلی شان بافت زیادی از وسط و بالا برداشته شده است. علاوه بر این شکل بافت سینه ها با متد خاص جراحی کانتور می شود تا منحنی گرد طبیعی ایجاد شود. خیلی اوقات هم در عمل های ترمیم لیفت و کوچک کردن سینه دیده شده که سینه ها به شکل مستطیل تا زیر بغل کشیده شده اند که ممکن است اصلاح آن بسیار دشوار باشد. بنابراین قبل از انتخاب جراح و تصمیم برای انجام این عمل، حتما از مشاوره با متخصصان زیبایی شناختی تیم حرفه ای دکتر محسن حسن زاده استفاده کنید.

کوچک کردن سینه

جای بخیه ماموپلاستی کاهنده ( کوچک کردن سینه ) و لیفت سینه به چه صورت است؟

در جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی بافت اضافی سینه برداشته می شود و به آن شکل داده می شود، سینه‌ها نیز لیفت می‌شوند و در آرئول یا هاله اطراف سینه ها تغییر شکل و اندازه ایجاد می شود. جای بخیه ماموپلاستی و لیفت سینه علاوه بر دور هاله یعنی جایی که یک دایره در اطراف هاله ی آرئول وجود دارد و یک خط عمودی به سمت پایین امتداد می یابد که به شکل لنگر مانند یا خط تی زیر سینه خواهد بود. هرچه سینه‌ها بیشتر لیفت شوند و بافت بیشتری برداشته شود، جای بخیه ها ممکن است بلند تر شوند.

ریکاوری و نتایج کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی چگونه است؟

دکتر محسن حسن زاده یک متد مخصوص برای کوچک کردن سینه و لیفت سینه انجام می دهند که کمترین درد و بهبودی سریع را به همراه دارد. مقداری درد در ناحیه سینه احساس خواهید کرد و تورم وجود خواهد داشت که طبیعی است.

.تورم ممکن است حدود یک تا نهایتا سه ماه بسته به میزان تحرک افراد طول بکشد. همچنین برای این عمل اغلب درن در نظر گرفته می شود که پس از حدود 1 هفته برداشته می شود. 4-6 ماه کامل طول می کشد تا بافت ها در شکل یا موقعیت نهایی خود بنشینند. اگر در روزهای اول بعد از عمل احساس درد یا ناراحتی دارید، معمولاً استفاده از مسکن های تجویز شده توسط جراح تمام چیزی است که لازم دارید.

شما باید حرکت بازو را برای حدود 2 هفته به حداقل برسانید و به مدت 2 ماه پس از جراحی کوچک کردن سینه ( ماموپلاستی ) از گن های مخصوص ( سینه بند حمایتی ) استفاده کنید. اندازه مناسب گن ها درست بلافاصله بعد از عمل توسط جراح مشخص و در اتاق عمل تهیه می شود. اکثر بیماران تقریباً حدود دو هفته پس از عمل جراحی ماموپلاستی کاهنده ( کوچک کردن سینه ) تقریباً به حالت عادی بازگشته اند و می توانند بدون نگرانی فعالیت های سبک روزانه را شروع کنند و در انجام کارهای شخصی خود موردی نخواهند داشت. ورزش های سبک مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری ثابت پس از دو هفته مجاز است و ورزش های شدید مانند دویدن یا ایروبیک ممکن است پس از حدود 8 هفته و بعد از معاینه توسط جراح از سر گرفته شود. به احتمال زیاد می‌توانید ظرف چند روز به سر کار خود بازگردید، اما باید حداقل تا چند هفته پس از جراحی کوچک کردن سینه از هرگونه فعالیت شدید، بلند کردن اجسام سنگین ( بیشتر از 2-5 کیلوگرم ) بغل کردن کودکان، حیوانات خانگی یا حتی حمل کردن خرید روزانه سنیگن خودداری کنید.

جراحی ماموپلاستی کاهنده یا کوچک کردن سینه از چشمگیرترین نتایج را در بین تمام جراحی های زیبایی و پلاستیک سینه ایجاد می کند. این نوع جراحی، ناراحتی فیزیکی سینه های بزرگ را بهبود می بخشد و باعث می شود بدن شما متناسب تر به نظر برسد و لباس های مناسب تری بپوشید. حجم بالایی از میزان رضایت و احساس خوشحالی مراجعه کنندگان، افرادی هستند که عمل کوچک کردن سینه همزمان با لیفت را انجام دادند. ماموپلاستی کاهنده یکی از روش های محبوب جراحی زیبایی در دنیا به حساب می آید زیرا اغلب سبک زندگی بیماران را بعد از عمل تغییر می دهد.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی

درباره دکتر محسن حسن زاده

فوق تخصص ماموپلاستی و کوچک کردن سینه

دکتر محسن حسن زاده جراحی کوچک کردن سینه را مانند سایر جراحی های زیبایی دیگر، در بیمارستان فوق تخصصی انجام می دهند. ایشان در طول جراحی کوچک کردن سینه از تکنیک های دقیق و مخصوص خود استفاده می کنند تا بیمارانش با کمترین درد و کبودی بهبودی سریع تری داشته باشند. دکتر محسن حسن زاده هنگام انجام عمل کوچک کردن سینه، طی تجربه و تبحر بالا در تمامی عمل های جراحی زیبایی و پلاستیک، با تلفیقی از علم و هنر به بافت سینه شکل میدهند تا مطمئن شوند سینه ها به بهترین فرم زیبای خود می رسد.

کوچک کردن سینه یکی از جراحی‌های مورد علاقه و محبوب به شمار می رود زیرا نتایج آن برای بیماران بسیار چشمگیر و قابل توجه است. توجه دقیق دکتر محسن حسن زاده به جزئیات و مهارت های منحصر به فرد او، ایشان را در جایگاه بهترین جراح فوق تخصص پلاستیک در زمینه عمل های جراحی زیبایی مانند لیفت سینه، ماموپلاستی، کوچک کردن سینه و پروتز قرار داده است.

کوچک کردن سینه

عکس قبل و بعد ماموپلاستی